Makat Kenarında, İçinde Nohut Büyüklüğünde Şişlik, Kaşıntı

0

Makatta Nohut Büyüklüğünde Sert Şişlik Neden Olur Nasıl Geçer

Makatta nohut büyüklüğünde sert şişlik, yaygın görülen sorunlardandır. Bu durum genellikle dış hemoroidden yani dış basurdan kaynaklanır. Makatınızda nohut büyüklüğünde şişlik varsa Genel Cerrahi doktoruna gitmelisiniz. Doktor gerekli tedaviyi uygulayacaktır.

Makatta Nohut Büyüklüğünde Sert Şişlik İle İlgili Doktorlara Sorular Ve Cevapları

Sual: Hocam benim sorunum makatımın kenarında 2-3 gündür nohut büyüklüğünde deri altında sert bir şişlik var… çok hafif bir ağrısı oluyor arada kaşınmada oluyor acaba bunun sebebi nedir? Ne yapmamı önerirsiniz

CEVAP

Dr. Adnan Çalık’ın cevabı:( Tromboze hemoroide benziyor günde 3 kez 30 dakika sıcak oturma banyosu yapın bır haftada geçmezse bir cerraha görünün)

Sual: Hocam makatımın arka tarafında nohut kadar bi sertlik var ağrım var sizce nedir kötü bir şey midir?

CEVAP

Dr. Bülent Menteş’in cevabı:(Muhtemelen tromboze (pıhtı biriktirmiş) bir dış hemoroiddir. Ayrıntıları ve muayene bulgularınızı bilmediğim için daha kesin konuşmam zor. Bir proktoloji uzmanının sizi değerlendirmesi, sorunu tam adlandırması ve doğru strateji belirlemesi gerekiyor. Acı ve turşudan uzak durun. Sebze, meyve ve zeytinyağı ağırlıklı beslenin. Dışkılama sonrası bol sıcak suyla temizlenin (tercihen duşa girerek)

Sual: Hocam makatımda küçük sert bir et parçası var. Dokununca acıyor. kızarık et parçası nohut büyüklüğünde büyük abdest yaparken çok fazla acı veriyor. Sizce bu ne olabilir hocam? çok fazla acı veriyor.

CEVAP

Dr. İbrahim Çolhan’ın cevabı:( Merhaba şikayetiniz anal bölge hastalıklarına girmekte ve genel cerrahi muayenesi olmalısınız mutlaka ertelemeden görünün derim geçmiş olsun.)

Sual: Benim makat bölgemde nerdeyse 1 senedir kaşıntı ve kuruluk oluyor ve 2 aydır makat kenarında nohut büyüklüğünde bir çıkıntı oluyor şişkinlik gibi sonra şişlik iniyor kaşıdığım içinde yara mor bir halde iz kalıyor hocam ne yapmam gerek

CEVAP

Dr. Sezai Leventoğlu’nun cevabı:( Tam değerlendirmek gerekiyor. Ayrıntılı anlatmanıza rağmen bizim daha kesin konuşmamız bazı hataları doğurabilir. Benim ya da proktoloji alanında uzman başka bir hekimin sizi tam değerlendirmesi gerekiyor.Çözemezseniz tüm tetkik sonuçlarınızla günübirlik bana ulaşın.)

Sual: (Hocam 10 yıl önce makatta nohut kadar meme oldu. Doktora gittim bana cok oturmak ve kabızlıktan dedı.Çok oturma dedi zamanla geçecek dedi. Nazikve hijyenik kalması gerek dedı ve zamanla gecti ama ara ara yapıp kayboldu.Gecen hafta nohuttan buyuk sislik oldu cok sancı yaptı basur krem surdum 3 gun baya bı kanama oldu ve beze kuculdu hemen doktora gıttım genel cerrah vücudun kendi kendıni tedavi etmıs dedı tam anlamasamda sanırım patlamış.kan gelecek korkma dedı gecer.ama aynı yerden siserse tekrar damarı alırız dedı anlamadım.suan 4 gun oldu nohut gıbı beze duruyor kanama epey azaldı.ama doktora hıc ısınmadım hocam danışmak ıstedınız tskler.

CEVAP

Dr. Bahadır Ege’nin cevabı:( Geçmiş olsun, dış hemoroidal hastalığın mevcut tedavi ve gerekirse cerrahi uygulanmalı.)

Not: Makalede geçen doktorlara sorulan soru ve cevaplar doktorsitesi web sitesinden alınmıştır.

Don`t copy text!